UNIT 5: UNDER THE SEA

 UNIT 5: UNDER THE SEA

1.- LISTEN TO THIS SONG.


2.- STUDY THESE VOCABULARY.



ACTIVITIES  Nº 1 AND 2

REMEMBER

There is .........         Hay ( una sola cosa ).           

There are .........        Hay ( más de una cosa ).           

3.- COMPARATIVE ADJECTIVES.                    

   

STUDY THE COMPARATIVE FORM OF SOME ADJECTIVES.





ACTIVITY Nº 3   ( 1 AND 2  )                                                                        


ACTIVITY Nº 4: READ AND DRAW




TUESDAY 8th FEBRUARY 2.022

ACTIVITY Nº 6  IN YOUR NOTEBOOK.                                          


4.- READ THE STORY




AFTER READ THE STORY.

ACTIVITY Nº 6 ( activities 1 and 2 )



..................................................................


MONDAY 14th FEBRUARY 2.022

5.- STUDY THESE ADJECTIVES.               






ACTIVITY Nº 7
  1.- Write sentences with these sea animals.


1.- The shark is dangerous.
2.- The ............. is ........
3.- ..........   ...........   .........   ..........
4.- ..........     ...........    .........    ..........
5.- ...........     ............   ..........    .........
6.- ...........    ............    ...........    ...........

And compare these fish.

ACTIVITY Nº 8

COMPARE THE FISH ABOVE . 
( six sentences )

A.- The shark is more beautiful than whale.

En la parte de gramática, hemos trabajado los comparativos. "Más que"


Para convertir un adjetivo en un comparativo tenemos que añadir - er.

Ejemplos: 

small- smaller (pequeño - más pequeño que)
fast - faster (rápido - más rápido que)
slow - slower (lento - más lento que)
long - longer (largo - más largo que)
big - bigger ( grande - más grande que )





.........................................



TUESDAY 15th FEBRUARY 2.022


ACTIVITY Nº 1

Photocopy in class. 

ACTIVITY Nº 2  

  

LET'S REVIEW THE TOPIC WITH THIS GENIALLY.




..................................................................

WEDNESDAY 16th FEBRUARY 2.022

IN PAIR, MAKE QUESTION SUCH AS THE EXAMPLE TO YOUR CLASSMATE.      
( In your notebook ).            

THE ANSWER COULD BE:                                 
                        
a.- No , it isn't.                      
b.- That's right. ( Correcto )
       Well done! ( Bien hecho! )

..................................................................

THURSDAY 17th FEBRUARY 2.022









REVIEW THE UNIT



ACTIVITY Nº 2


ACTIVITY Nº 3


ACTIVITY Nº 4

ACTIVITY Nº 5




ACTIVITY Nº 6


LEARN MORE ABOUT ANIMALS


  

                                                                       




No hay comentarios:

Publicar un comentario